Sunday 6 March 2011

Hakim bercerita tentang "BOSS"

"Nie sape punye keje nie...ha?" ...satu sebatan tali pinggang singgah di kaki budak nie....sakit gile kot!!!!..

"Dah pukul berape nie baru nk balik? !!!! Nape tak tido jer kat padang tue????!!!"...selimut dan bantal di campakkan di luar...ha...tido la budak nie kat luar rumah sebab balik lambat....(takde la sampai tido...agak2 dlm kol 9 setelah meraung2 kat luar rumah...barula boleh masuk..hehehe)

"Tolong g kedai beli kan rokok.....Marlboro kotak lembut..."..terkedek2la budak nie naek basikal g kedai beli rokok...hahahah

Semue peristiwa nie berlaku ketika budak nie masih dalam sekolah rendah....takut dan patuh dengan arahan yg di berikan...mestila kena patuh....kalo tak confirm kena tali pinggang...takpon rotan...hahaha...dalam adik beradik, die nie la yang paling banyak kena pukul + kena marah sebab diela yang paling degil n paling keras kepala!!! hahahaahah

Yup...dia mmg garang...!!! Jelingan dia mmg maut.....kalo dah kena jeling tue...mmg pandai2 la ko nak hidup pasnie...kalo bukan rotan yang singgah,tali pinggang yang menanti...budak nie mmg benci die!!! benci apabila di marah!!!! benci apabila di rotan!!! benci bila tidak dapat apa yang di inginkan!!! benci!!!  tapi.....

Dia yang sanggup mengerah kudrat untuk membesarkn budak nie dan adik beradik...Dia taw...hidupnya bukan la mewah...dia taw yang keluarganya bergantung hidup padanya...dia taw yang anak2nya perlukannya....dia sanggup melakukan apa sahaje asalkan anak2 tidak merasakan kekurangan hidup....Biarla dia susah...asalkan bukan anak2nya....ingat lagi satu ketika, time tue nak hantar budak nie ke asrama...hmmm...sanggup dia bersusah payah pinjam kete kat mmbr untuk hntar budak nie...ye ar...hidup susah...kete pon takde...hmmm.....

Bukan wang ringgit yang diberikan pada anak2nya....bukan kemewahan yang dilimpahkannya..namun kasih sayang yang tidak berbelah bahagi, nasihat2 yang berguna menjadi senjatanya untuk mendidik anak2nya.....

Dia ialah seorang insan yang mulia...seorang insan yang amat dihormati oleh budak nie....seorang insan yang sanggup mendengar segala masalah budak nie...dia la insan yang sentiasa ada ketika budak nie berada dalam kesulitan...tanpa dia,budak nie takkan berada di tahap sekarang nie....dia la insan yang di panggil PAPA !!!!


PAPA,
"Hakim sayangkan papa....mmg dulu...hakim benci papa bila papa selalu marah dan pukul hakim...mmg dulu...hakim benci papa bila apa yang hakim nak papa tak penah bagi...ya...mmg hakim degil...hakim tak pernah paham kesulitan dan kepayahan papa nak besarkan kami adik-beradik....hakim tak paham yang papa terpaksa bersusah payah kerja sianag dan malam supaya kami adik beradik tak penah lapar.......bodohnya aku dulu!!!"



"Aku taw yang aku tak mampu nak membalas segala pengorbanan yang die berikan....aku taw yang tanpanya aku tak mampu mencapai ape yang aku ade sekarang...aku taw tanpa papa, tak mungkin aku boleh hidup bahagia...Aku berjanji yang aku akan cuba untuk membalas w/pun hanya sekelumit jasa dia....Aku akan pastikan yang die akan berbangga memiliki anak seperti aku!!! Aku janji!!!!"




Sempena hari kelahiran papa yang ke-57...hakim doakan agar papa sentiase sihat dan di panjangkan umur serta di murahkan rezeki....Hakim berjanji dengan papa yang hakim akan sentiase di sisi papa kalo papa perlukan hakim.....I love U so much!!






Happy Birthday BOSS!!!!!! 




4.00 a.m
p/s :tulis kat bilik izad...sambil teresak2...stop jap..takut izad nampak aku nk nangis!!! hahahahaha

3 comments: