Wednesday 16 March 2011

Hakim ialah Merong MahaWangsa...

Salam…

First…aku nk ucapkan banyak2 terima kasih kepada anda2 semue..sebab sudi membaca blog aku yang tak seberapa bgs nie….YUP..maybe aku punye blog nie mmg agak bosan dan ntah ape2 yang aku mengarut dlm blog nie..tp aku betul2 hargai kesudiaan korang tok singgah blog aku nie….(ayat nk mengampu reader)..hahahaha

Ok..back to entry….hmmm…tadi (16/3/2011)..setelah lunch kat mcd utm…budak nie terus memecutkan JLL 5694 ke U-mall tok tgk cite Hikayat Merong Mahawangsa…ye ar…semue kate best..penuh kat fb kate filem wajib tgk…w/pon ade yg kate tak best…biase la pendapat masing2 kan?…budak nie nk gak tgk camaner yg dikatakan best tue…..ok…then…g kaunter beli tiket…(before masuk g tandas dulu…hahahahah.)….sejuk kot..nnt terkencing2 pulak budak nie kat dlm panggung..hahaha…ye ar..kalo g toilet tyme tgk cite..tak best pulak…takut termiss part yg menarik…mane taw..ade adegan cium mulut ker? Hahaahah….

Yup…budak nie mmg agree yang cite nie best!! Mmg best!!! Mule2 tgk jer..dah tak macam cite melayu yang laen..pergh!!! die punye set..die punye custome…die punye cinematography mmg mengancam..cam cite Hollywood pulak…KRU studio (Yusry) mmg pandai n bijak wat pembaharuan dlm cite melayu….thumbs up for u yusry…cayalah..nnt budak nie blanje lu la abg yus….hahahaha…. cite die mmg cite2 lawan2…tapi di selitkan sedikit unsur lawak and sedih…(jap2..ade ke unsur sedey?)..hmmm… tapi satu je la yg bagi budak nie kurang menarik ckit..iaitu watak embuk yang di lakonkan oleh ummi nazeera merangkap ex-gf budak nie…hahahaha..boleh di baiki lagi la..perucapan dialognye kureng sikitla…takpe2..selamat die comel..hahah (sayang nnt blajar ngan abg hakim yer)…hahahahaahah.....

So…conclusionnye…bg pendapat budak nie…filem nie mmg filem WAJIB tonton la…kalo korang la tgk pembaharuan dlm cite melayu..mmg cite nie la jawapannye (Lu tak puas hati ngan pendapat wa? Wa tak kesah la..hahaha)…..and to Mr. Fizow n Miss Bunga…tq for accompany budak nie….heheheh..kalo tak kesian budak nie tgk movie sorang2..hahahah…


Tatkala empangan telah dibuka..masakan bisa menghalang airnya"

2 comments:

  1. cerita tu kan. aku x berani kata perfect. betol kata ko, embuk kurang menyerlah. dari segi emosi semua. tapi aku disappointed dengan grafik dengan penata warnya cerita tuh :| Tapi x pe la. kos pun cuma RM8 juta kan. bukan 8 juta USD.so terima je lah. Cuma if happen aku terjumpa yusry di Cyberjaya ni, nak je aku cakap face to face, banyak giller kena baiki cerita tuh :|

    ReplyDelete
  2. hahahaha...jgn terus comparekan cite nie ngan cite hollywood..but pembaharuan yang di buat oleh yusry sgt2 positive...seyes...mmg jauh lagi dr hollywood..but jurang tue dah di kecikkan dengan cite nie...hehehe..just my opinion

    ReplyDelete