Tuesday 12 April 2011

2 hari 1 malam

Salam rakan-rakan….

Yeah!! Akhirnya di beri kesempatan jugak untuk aku mengupdate blog aku nie…hmmm…korang ape cite? Ade ok? Or tak ok?...yang ok…bgs la…yang tak OK, jgn stress..jgn glabah…kite kena ingat…ALLAH takkn menguji hambaNYA di luar kemampuan hambaNYA…insyaALLAH…Kite kena ingat…..Hidup kite ibarat Roda…sekejap berada di atas…sekejap berada di bawah…bila kite berada di bawah,berusaha la untuk berada di atas…dan bila kite berada di atas…jgn lupe kite pernah berada di bawah…heheh..(Yeah!!! Tetiba rase cam tyme kat SMKASL dulu…tazkirah pas Asar….heheheheh)…..

Sebenarnya…entry kali nie bukanla aku nk bagi tazkirah or ceramah pasal agama…(aku belum cukup ilmu lagi…heheheh)….tapi kalo korang nk dgr ceramah agama..pergi la masjid2 atau surau2 berdekatan ngan rumah anda...hehehe…insyaALLAH..setiap mlm pas magrib mesti ade tazkirah or ceramah…ok2…berbalik pada entri yg sebetulnye…ok..aku nk cite kat korang pasal pengalaman 2hari 1 malam aku kat HISTORICAL TOWN…mane lagi kalo bukan MALACCA!!!! Yeah!!!!!

Oraite….yeah!! bukanla aku nie tak pernah pegi Melaka sebelum nie…malah..dulu pon aku penah bersekolah selama 2 tahun kat Melaka…tapi..ye la kan…dah lame jugak tak g Melaka….hmmm….actually aku follow seorang mmbr aku nie g rumah die..(gerak dalam kol 2.30 and sampai rumah die dalam kol 5.30)…and kebetulan, rumah die nie kat masjid tanah….dekat gile ngan pengkalan balak….pengkalan balak? Ape tue? Tempat pembalakan haram ker? Atau tempat pengumpulan balak2 kat Melaka? Hahahahahah…ok2..bg kepada sesiape yg tak taw…pengkalan balak nie ialah satu kawasan persisiran pantai (Selat Melaka) yang cukup popular di Melaka....hmmm….sampai je kat rumah die..lepak2 minum kopi dalam 10 minit..terus terjun kat pantai…!!! Yeah!!! It’s is really a nice place…!! Seriously….pasir nye cantik…airnye bersih….suasana die aman..damai….mmg best ar kalo nk bunuh diri…nk lepaskan stress, nak usha2 awek…!!! Heheheh…dah lame gak aku tak maen laut….tapi aku ade masalah ckit ngan air nie…sebenarnya…aku….aku…aku…..tak pandai berenang (korang jgn gelak dowh!!!..ye..ye aku loser sebab tak pandai berenang…L)…so aku maen la smpai tempat2 yg paras dada aku!! Hahaha… lantak ar tak pandai berenang pon…janji aku enjoy!!!!...dpt spend 1 jam je kat sane…ye ar…berenang berdua je…so..agak tak berape nk best jugak la!!...kalo ramai2 lagi best wo!!! Huhuhu

Then,after makan malam( gulai perut yg sangat menyelerekan…bertambah 2 kali kot…wat malu jer..hahahah)…bergerak ar kami ke Bandar Melaka….destinasi pertama..Jonker walk…hmmm…tempat nie meriah gak ar…ala2..cam petaling street…tapi penjual2 kat cn aku tak berapa nk pasti…yg penting takde sorang melayu pon jual kat cn…sekali lagi..tempat yg best tok usha awek2…hahahaha…. Then, g kota afamosa…yeah!! Lepak mlm2 kat cn..menimbulkan suasana yg agak seram sejuk…hahahah…dulu tyme sekolah menengah pegi tyme siang….tapi sekarang tyme tgh mlm…hahaha…ye ar…kan kat situ makam2+ kubu askar2…mane la tak seram kan? Hahahahah...Selepas beberapa ketika berlegar2 kat Bandar malake…kami pon balik….sampai rumah terus flat…hahaha….esoknya tak dpt nk g mane2..sebab kol 2 ptg nk gerak balik utm…so lepak2 la kat rumah mmbr aku tue.heheh

Hmmm….tue la pengalaman aku kat Melaka….w/pon masenya agak singkat (tak dpt nk jalan2 lebey kat melake)…tapi at least aku enjoy la….dapat gak lepas gian nk mandi laut….!!!! And special thank to Mr.izad for the trip and the hospitality tyme wa stay kat rumah lu….

No comments:

Post a Comment